1. Etapa: Vznik nápadu
V roku 2005 sme sa rozhodli založiť spoločnosť, ktorá bude dodávať IT služby a riešenia. Ako každý začínajúci podnikateľ aj my sme narazili na prvý „vážny problém“ hneď na začiatku. Ako nazvať začínajúcu firmu?
Išli sme na to pomerne logicky…
Keďže sme vedeli, že sa chceme živiť dodávkou IT riešení, ktoré sa majú rodiť v hlavách našich budúcich kolegov, tak nás pomerne rýchlo napadol názov mind, odvodený z anglického slova myseľ. 🧠
Hrdo sme išli našu novú spoločnosť zaregistrovať na živnostenský úrad. Tam nám vysvetlili, že nie sme prví, ktorým napadol tento geniálny názov. (Vtedy to však fungovalo trochu inak. Ku dnešnému dňu je v obchodnom registri asi 60 spoločností, ktoré majú v názve slovko mind.)
Za naším nápadom sme si stáli.
Kvôli našej tvrdohlavosti a tomu, že sme s touto myšlienkou boli tak stotožnení sme od tohto názvu nechceli upustiť. Tak sme sa rozhodli, že zaregistrujeme firmu pod týmto názvom, ale foneticky, čiže tak, ako sa číta, teda Maind. Na naše prekvapenie, v tom čase nebola zaregistrovaná žiadna firma s týmto názvom. Prečo by aj bola? Ani v slovenčine, ani v angličtine toto slovo nič neznamená.
Fun fact: Neskôr sme zistili, že v Indii je pomerne veľa ľudí s priezviskom Maind, ale nikto z nich sa nerozhodol podnikať na Slovensku.
2. Etapa: Spojenie dvoch existujúcich firiem
To, čo príbeh Maindu robí ešte zaujímavejším, je fakt, že Maind, s. r. o. vznikla spojením dvoch hodnotovo podobných firiem, a to MAIND a ISP. Firma ISP s. r. o. sa od začiatku špecializovala na IT služby a systémovú integráciu a priniesla do spoločného podniku cenné skúsenosti a know-how.

Spojením sme dokázali lepšie pokryť potreby našich klientov a rozšíriť kompetencie. A tak sme sa spoločne stali zakladateľmi spoločnosti Maind, s. r. o.

„Čo to ten Maind znamená?“
Veľmi skoro sme začali byť konfrontovaní práve touto otázkou. Chvíľku sme sa to snažili vysvetliť tak, ako sa to stalo a ako je to popísané vyššie, ale nebolo to marketingovo príliš sexy. A tak sme sa začali zamýšľať, čo s tým, a či v tom našom názve nie je skrytý aj iný význam.
A našli sme aj skrytý význam!
Na to, aby naši klienti dokázali MAnažovať svoje spoločnosti čo najefektívnejšie, potrebujú presné a aktuálne INformácie, ktoré získajú za pomoci našich riešení na úrovni spracovania Dát… MAnagment, INformation, Data!
MAIND – to popisuje naše poslanie úplne presne. A kedže sme snívali o tom, že budeme svetoví, doplnili sme k názvu Manage your performance. A to sa snažíme napĺňať celých 20 rokov našej existencie.
Až pokým… 🤭
Minulý rok sme boli na jednej medzinárodnej konferencii a dostali sme otázku, čo naša spoločnosť a AI (umelá inteligencia), či sa touto témou zaoberáme. Tak sme dotyčného upozornili na názov našej spoločnosti MAIND. Nielenže sa tým zaoberáme, ale my sme AI zakódovali do názvu našej spoločnosti už pri vzniku spoločnosti v roku 2005… MAIND.
3. Etapa: Vytvorenie skupiny Neit Group
Spojením spoločnosti MAIND a Neit Consulting so sídlom v Prahe vznikol holding Neit Group, dodávateľská spoločnosť, ktorá poskytuje služby v oblasti DWH, BI, CRM a BPM na slovenskom, českom a rakúskom trhu.

4. Etapa: 20-ročné jubileum
Takto znie úprimný príbeh nášho názvu aj vzniku loga do dnešnej podoby. 😊
Pri príležitosti 20. výročia našej spoločnosti, sme sa rozhodli predstaviť, a na nejaký čas aj používať, špeciálne jubilejné logo, ktoré symbolizuje naše dlhoročné pôsobenie a úspech.
